Historie
Poprvé použity v roce 1914, od té doby byly motory fungující na principu Twin Spark používány výhradně pro závodní auta a nikoliv pro auta běžná, jak je známe nyní. Můžeme tedy jistojistě říct, že v době svého vzniku se jednalo o naprostý trhák a novinku, která konkurenci nechávala za sebou.
A odkud se vzalo jméno Twin Spark? Jedná se o jméno přímo odvozené ze způsobu startování motoru, který se liší od jiných, běžných motorů co dnes známe.
Spočíval v současném zapalování svíček, které byly na každém válci dvakrát, což mělo za výsledek jak zlepšení celkové kvality spalování tak výkonu a emisí které byli tímto systémem zmenšeny.
Jak fungují motory Twin Spark
Jak již bylo zmíněno, lepšího výkonu, spalování a dalších věcí je dosaženo alternativním spalováním paliva – zatímco obyčejný motor má jen jednu svíčku na válci, která zapaluje směs a má menší kompresní poměr, mají motory Twin Spark svíčky dvě a poměr mají lepší.
Jedna primární, která inicializuje počáteční vznícení směsi a sekundární, která pomáhá svíčce první zapálit směs na druhé straně válce, čímž se zlepší celkové spalování a zrychlí proces.
Taktéž jednou z mnoha výhod motorů je možnost nastavení časování válců, díky čemuž bylo možno zlepšit výkon a obsah motoru.
Osmiválcový motor TS
Jedná se o slabší motor produkovaný firmou Alfa Romeo.
Výkon jeho nejvýkonnějšího motoru založeném na této technologii s osmi válci je šest tisíc otáček za minutu.
Šestnáctiválcový motor TS
V tomto případě se jedná o silnější verzi motoru využívající tuto technologii, která byla a je používána na novějších vozech.
Největší výkon osmiválcových motorů edice TS je šest a půl tisíc otáček za minutu.
Tato verze motoru je konstruována a používána dodnes, na rozdíl od osmiválcové verze motoru, které se již nevyrábí a je možno je nyní vidět pouze na starších vozidlech, nebo veteránech.