Na co se u grafiky webu zaměřit?
Grafiku webu neposuzujte podle prvního dojmu. Sice to k tomu svádí, ale není to správné. Projděte svůj stávající web celý znova a zaměřte se na určité body popsány níže body. Ty Vám poté pomohou zadat grafikovi správné instrukce, co si od grafiky představujete. Grafik Vám také rychleji připraví výstup ze své práce.
· Zaměřte se na důležité informace. Jsou na první pohled viditelné?
· Ovládání webu je názorné a pro uživatele srozumitelné?
· Jak působí web na Vaše zákazníky? Vyvolává správný dojem?
· Co text webu? Je čitelný a přehledný? Nechybí mu nic?
· Liší se Váš web od konkurence?
· Podporuje grafika vaší značku?
Grafika webu je opravdu velmi důležitá. Ovlivňuje totiž uživatele dále web zkoumat. Pokud je Vaše grafika opravdu kvalitní, je dokázáno, že zvyšuje věruhodnost pro uživatele. Pokud Váš web a jeho grafický návrh bude něčím zajímavým, budou si ho uživatelé pamatovat a vracet se.
I grafika má své pravidla
Zhotovení grafického návrhu vyžaduje jak kreativitu, tak i další znalosti a hlavně zkušenosti. Dobrý grafik Vám totiž dokáže odpovědět na otázky typu, proč tato část webu vypadá takhle, ale také jaký smysl má tento grafický prvek nebo proč se tenhle vzhled hodí k mé značce. Web by měl mít čitelný obsah. Používá se vhodný fond s českými znaky, pozadí, velikost písma, ale také kontrast nebo pozadí. Pravidlem by také mělo být, že v návštěvníkovi vyvolá správné emoce. Uživatel nakupuje totiž pod sílou emoce.
Kde najít správného grafika?
Nemusíte se obávat, že nenajdete toho správného grafika. Stačí se podívat na internet, kde jich je spousta. Určitě se před oslovením podívejte na jeho práci, kterou ti opravdu kvalitní uveřejňují na svém webu. Tak můžete mít přibližnou představu, jak může Váš web vypadat. Pamatujte ovšem, že grafici nejsou kouzelníci a dokáži pracovat jen do svých možností, které jim systémy dovolí. Dobrý grafik Vás, ale bude umět usměrnit. Toho špatného bohužel musíte usměrnit vy.